tirsdag den 12. maj 2015

Kaffeborde - pynt



Til denne bordopdækning til konfirmation brugte jeg:

En rulle blåt stof fra JYSK (man kan købe 5 m ruller)
En bordløber i turkis
Servietter i matchende farver
Efeuranker (plukket lige udenfor)
En buket cremefarvede roser (fra Netto)


Jeg klippede stoffet til i passende længder til de runde borde. 
Delte bordløberen, så der var et stykke til alle borde. 
Foldede servietterne som vifter. 
Jeg klippede hovederne af roserne og placerede dem i vinglas i forskellige højder i en anelse vand. Det er bedst at gøre det dagen før, så roserne når at folde sig mere ud og fylde mere i glasset. Efeurankerne lagde jeg på løberne rundt om vinglassene med roserne i.

Alt blev gjort dagen før festen. Jo mere, man kan gøre dagen før (eller endnu tidligere) er en hjælp, når man selv står for hele arrangementet, har jeg erfaret. ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar