mandag den 1. december 2014

Pakkekalender - DIY


48 små (og knapt så små) pakker har jeg fundet på, købt ind, pakket ind, skrevet numre på og arrangeret, så de ser lidt jule-hygge-agtige ud. Tilsammen udgår de 48 små pakker 2 pakkekalendre til mine langt fra små piger (den ældste ER flyttet hjemmefra!), men som den store siger, "moaaar, det er SÅ hyggeligt!" ;-) Og jeg er ikke svær at lokke.



Jeg fandt 2 forskellige slags julegavepapir med mønstret i striber (et til hvert af pigerne - de skal jo ikke have helt ens pakker, heller ikke udvendigt). Jeg klippede en lille meter af rullen, og dernæst klippede jeg alle striberne ud, så de blev til lange papirbånd.


Alle pakkerne blev pakket ind i helt almindeligt brunt gavepapir, som hver fik et stykke af det mønstrede papirbånd limet på. Hver pakke fik så et nummer til hver dag i december skrevet med en sort tusch.


På væggen i stuen lavede jeg et juletræ med washitape - julekuglerne er sat på med helt almindelig tape.
Ideen til juletræet fandt jeg på denne blog.


Pakkerne er pænt arrangeret på bordet under træet, så de er klar til min yngste datter hver dag i hele julemåneden. :-)


Den store har fået sine pakker med hjem i en frugtkasse.

Jeg postede et billede i går på facebook, hvorpå et par af mine veninder skrev, at de gerne ville have mig til mor i december! :-D 
Hvad med dig? Er du også til pakkekalender? ;-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar