søndag den 15. juni 2014

Havefest - pynt et telt!


Min veninde holdt havefest denne weekend, og jeg stod bla. for pyntning af teltet. Temaet er rødt og hvidt, for pynten skal nemlig også bruges om 14 dage, når jeg selv skal holde studentergilde for min datter i det samme telt. ;-)


Den store regnbuefarvede silkepapirs cirkel er købt i Tiger, som har adskillige billige og sjove ting at pynte op med, opdagede jeg, da jeg kiggede rundt i butikkerne.

De prikkede flagguirlander fandt jeg på nettet i en netbutik, der havde ophørsudsalg, men jeg har faktisk planer om selv at lave en med bånd og voksdug, som måske er lidt mere holdbar end denne, som er lavet af tyndt plastik.


Jeg elsker prikker! Så jeg faldt også for voksdugen fra Stof og stil. Jeg købte 4 meter til bordene. Bordene er 2 meter lange, så jeg delte voksdugen op i to stykker a 2 meter hver. Hvert af de to stykker delte jeg så op på den lange led, så det blev til 4 smalle løbere.


Dugene har jeg brugt til fester adskillige gange. De er købt som pakker a 3-5 meter og så har jeg selv klippet dem op i passende længder. Jeg kan ikke fordrage papirsduge, og selvom nervøst velour ikke er super pænt i sig selv, kan de med lethed pyntes op, så det ser meget bedre ud - synes jeg. :-)

Som regel binder jeg knude for enderne af dugene, jeg synes det ser pænere ud og så bliver dugene pænt liggende hele aftenen.



I Tiger købte jeg også en mindre flagguirlande med papirsflag, som jeg pyntede baren med. Den var temmelig lang (10 meter), så jeg klippede en del af den og satte fast med gaffatape. Så har jeg også lidt ekstra guirlande til næste gang.



I den anden ende af telte hængte jeg flagguirlander op. Det var nogle jeg havde gemt fra en anden god gang - de var vist købt i Brugsen.


Blomsterne til bordene fandt jeg i min venindes have, vaserne var forskellige flasker, bla. vinflasker, som jeg havde spraymalet hvide, så de passede til farvetemaet. Super nemt! Hvis resultatet skal være virkelig pænt, så kan man pille etiketterne af, men det sprang jeg over og malede bare over det hele. ;-)


Min veninde var glad og jeg hyggede mig med opgaven! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar