onsdag den 14. maj 2014

Gæsterne skriver sangen!

Til min datters 18 års fest skulle jeg prøve noget nyt. I stedet for at jeg havde forberedt en masse indslag til festen, bestemte jeg mig for, at gæsterne skulle sættes i arbejde! :-) Det krævede nu også en del forberedelse, bare på en anden måde og gav en mere uformel ramme om festen.



Et af indslagene var, at gæsterne blev sat til at skrive en sang til fødselaren. Jeg valgte melodien, en som jeg var sikker på, at alle kendte - "I en kælder sort som kul". Andre forslag til sange kan være: "Jeg ved en lærkerede", "Se min kjole", "Bamses fødselsdag" eller "I skoven skulle være gilde".

Vi sad i forvejen ved mindre borde, så hvert bord fik simpelthen til opgave at skrive et vers til sangen og et kvarter til at skrive det i - sådan ca. ;-)

Min bror spiller guitar, så han gik rundt til hvert bord og spillede, da de fremførte deres vers til sangen. Fødselaren havde røde kinder, men grinede også en masse. Der var vers om, hvor sød hun var som lille, om den fest hvor hun fik for meget at drikke, hendes shoppinggen og m.m. Det blev faktisk en rigtig god sang! Og så var gæstene aktive og havde det sjovt imens. Man behøver ikke at have en, der kan spille til, når det er en kendt sang - det går også fint uden.

Det er bestemt ikke sidste gang, jeg gør det med festsangen på den måde. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar